REGULAMIN ORGANIZACYJNY CENTRUM REKONSTRUKCJI ZDROWIA

REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO
CENTRUM REKONSTRUKCJA ZDROWIA
(zwany dalej „Regulaminem”)
- Celem Podmiotu Leczniczego jest prowadzenie działalności leczniczej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, a w szczególności:
- udzielanie świadczeń zdrowotnych,
- udzielanie leczniczych usług specjalistycznych,
- diagnostykę zdrowia oraz analizę funkcjonalności,
- tworzenie indywidualnych planów powrotu do zdrowia i samodzielności,
- promocję i profilaktykę zdrowia,
- prowadzenia działań szkoleniowo-badawczych w zakresie diagnostyki w postaci wysoko wyspecjalizowanej aparatury diagnostyczno-rehabilitacyjnej.
- W Podmiocie Leczniczym realizowane są również inne działania mające na celu powrót do zdrowia i samodzielności pacjentów oraz wsparcie ich bliskich, wykonywane przez personel, o którym mowa w § 5 ust. 4 pkt 3-9 Regulaminu. Działania te nie stanowią świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów ustawy o działalności leczniczej.
- Do zadań Podmiotu Leczniczego należą m.in:
- diagnostyka stanu zdrowia pacjentów i poradnictwo,
- udzielanie specjalistycznych świadczeń zdrowotnych,
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji,
- współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
- kwalifikowanie, planowanie i prowadzenie fizjoterapii w formie ćwiczeń z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu rehabilitacyjnego realizowanych przez pacjenta pozostającego pod opieką medyczną fizjoterapeuty,
- prowadzenie fizjoterapii indywidualnej obejmującej zabiegi masażu, mobilizacji i manipulacji tkanek,
- prowadzenie rehabilitacji samodzielnej grupowej pod kontrolą fizjoterapeuty w grupach nie większych niż 5 osób,
- prowadzenie medycznego treningu terapeutycznego,
- prowadzenie treningu aktywności dnia codziennego,
- przygotowywanie dla pacjentów Raportu o stanie zdrowia obejmujący,
- dobieranie do potrzeb pacjentów wyrobów medycznych,
- szkolenia dla pacjentów posługiwania się wyrobami medycznymi,
- prowadzenie programów profilaktycznych, polegających na promocji zdrowia i zachowań mających na celu kształtowanie i podtrzymywanie nawyków zapobiegającym utracie zdrowia, sprawności i powstawania niepełnosprawności,
- nauczanie pacjentów mechanizmów kompensacyjnych i adaptacji do zmienionego potencjału funkcji ciała i aktywności,
- edukacja pacjentów.
- W Podmiocie Leczniczym nie są wykonywane zabiegi związane z przerywaniem ciągłości tkanek
- Niniejszy Regulamin określa sposób funkcjonowania oraz warunki realizacji świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy działający pod firmą Rekonstrukcja Zdrowia SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Opolu przy ul. Wrocławskiej 46-48, kod pocztowy 45-701, wpisanego do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000417491, NIP: 8992777901, REGON: 363024367,wysokość kapitału zakładowego 50.000,00 zł, wpisanego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Opolskiego nr księgi 000000254693.
- Spółka Rekonstrukcja Zdrowia Sp. z o.o. prowadzi zakład leczniczy pod nazwą Centrum Rekonstrukcji Zdrowia. (dalej jako: „Podmiot Leczniczy” lub „Centrum RZ”).
- Podmiot Leczniczy działa na podstawie:
- powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 295 ze zm., dalej jako: „ustawa o działalności leczniczej”),
- ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 849 ze zm., dalej jako: „ustawa o prawach pacjenta”),
- wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Opolskiego oraz niniejszego Regulaminu.
- Podmiot Leczniczy prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w następującym zakresie:
- leczenie ambulatoryjne specjalistyczne (HC.1.3.3.),
- usługi rehabilitacyjne (HC.2),
- oświata i promocja zdrowia (HC.6.7),
- pozostałe usługi w zakresie zdrowia publicznego (HC.6.9).
- W Spółce obowiązuje struktura organizacyjna określona niniejszym regulaminem.
- Organizację Spółki tworzą jednostki organizacyjne tj. piony i działy, podporządkowane
bezpośrednio Kierownikowi, wykonujące zadania wynikające z ich zakresów działania. - Kierownicy jednostek organizacyjnych działają w ramach zakresów czynności oraz pełnomocnictw udzielanych przez Kierownika.
- Decyzje dotyczące tworzenia i likwidacji jednostek organizacyjnych podejmuje Kierownik.
- Ogólny schemat organizacyjny Podmiotu Leczniczego został określony w Załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu (Załącznik nr 1 Struktura Organizacyjna Centrum Rekonstrukcji Zdrowia).
Kierownik.
- Kierownikiem Podmiotu Leczniczego jest Zarząd Spółki Rekonstrukcja Zdrowia Sp. z o.o.
- Do zadań kierownika należy:
- kierowanie pracą personelu Zakładu leczniczego,
- bieżące zarządzanie Podmiotem Leczniczym,
- ustalanie kierunków rozwoju,
- zatwierdzanie planów finansowych,
- przedkładanie uprawnionym organom wniosków dotyczących zmian w regulaminie organizacyjnym podmiotu leczniczego,
- wydawanie wewnętrznych aktów normatywnych,
- nadawanie upoważnień i pełnomocnictw,
- reprezentowanie Podmiotu Leczniczego przed urzędami, sądami i organami administracji.
- zawieranie umów na usługi medyczne oraz zawieranie umów cywilnoprawnych na rzecz Podmiotu leczniczego,
- zatrudniani oraz nawiązywanie współpracy (zawieranie umów o świadczenie usług) zpersonelem Podmiotu leczniczego,
- reprezentowanie Podmiotu Leczniczego na zewnątrz, w tym zarządzanie wizerunkiem zewnętrznym i współpraca z mediami.
- Kierownik może upoważnić osoby kierujące poszczególnymi działami do:
- kierowania pracą podległej jednostki organizacyjnej, w tym nad efektywnością i skutecznością organizacji pracy,
- zarządzania personelem jednostki organizacyjnej,
- udzielania wyjaśnień oraz wskazówek zawodowych dla personelu, budowania ścieżek rozwoju zawodowego,
- nadzoru nad przestrzeganiem procedur sanitarnych
- nadzoru nad przestrzeganiem przez podległy personel przepisów prawa, wewnętrznych aktów normatywnych i obowiązujących norm etycznych,
- wnioskowania w sprawach związanym z warunkami zatrudnienia i zwalnianiem personelu jednostki organizacyjnej
- prowadzenia oceny pracowniczej podległego personelu.
Pion Medyczny
- Zapewnienie dostępności, planowanie, organizowanie i koordynacja usług zdrowotnych oferowanych przez Centrum RZ pacjentom oraz ich bliskim.
- Opracowywanie i wdrażanie oraz nadzór nad przestrzeganiem procedur medycznych realizowanych w Centrum RZ.
- Współudział w opracowywaniu i wdrażaniu procedur pozamedycznych zapewniających odpowiednią jakość funkcjonowania Centrum RZ.
- Opracowywanie (we współpracy w pozostałymi jednostkami Centrum RZ), realizacja i nadzór nad efektami programów profilaktycznych oraz programów edukacyjnych dla pacjentów.
- Opracowanie, planowanie i realizacja badań naukowych lub prac rozwojowych, w celu zwiększenia zasobów wiedzy oraz wykorzystania zasobów do tworzenia nowych zastosowań.
Dział Fizjoterapii
- Przeprowadzanie diagnostyki, wstępnej kwalifikacji pacjenta wraz z przygotowaniem planu rehabilitacji.
- Prowadzenie fizjoterapeutycznych terapii indywidualnych.
- Prowadzenie fizjoterapeutycznych terapii grupowych.
- Uczestnictwo w zespołach (konsyliach) opracowujących Raport Reintegra dla pacjentów.
- Współudział w opracowywaniu programów profilaktycznych.
- Prowadzenie edukacji prozdrowotnej dla pacjentów oraz ich bliskich.
- Reprezentowanie Centrum RZ w trakcie zewnętrznych wydarzeń promocyjnych.
Dział Usług Specjalistycznych Rekonstrukcji Zdrowia
- Przeprowadzanie diagnostyki, wstępnej kwalifikacji pacjenta wraz z przygotowaniem planu leczenia.
- Udzielanie specjalistycznych świadczeń ambulatoryjnych w zakresie specjalizacji medycznych oferowanych przez Centrum RZ.
- Przeprowadzanie diagnostyki, wstępnej kwalifikacji pacjenta w zakresie psychoterapii i konsultacji psychologicznych wraz z przygotowaniem planu sesji.
- Prowadzenie sesji psychologicznych i terapeutycznych w terapii indywidualnej i /lub grupowej.
- Przeprowadzanie diagnostyki, wstępnej kwalifikacji pacjenta w zakresie psychodietetyki wraz z przygotowaniem planu odżywiania.
- Prowadzenie sesji psychodietetycznych.
- Przeprowadzanie diagnostyki, wstępnej kwalifikacji pacjenta w zakresie neurologopedii wraz z przygotowaniem planu terapii.
- Prowadzenie terapii neurologopedycznych.
- Przygotowywanie planów świadczeń pozamedycznych, innych niż określonych w pkt 3 – 8 niniejszego paragrafu, niezbędnych dla powrotu pacjenta do zdrowia i/lub samodzielności i wsparcia jego rodziny.
- Współpraca ze specjalistami zewnętrznymi w zakresie tworzenia i realizacji planów, o których mowa w pkt 9 niniejszego paragrafu.
- Uczestnictwo w zespołach (konsyliach) opracowujących Raport Reintegra dla pacjentów.
- Współudział w opracowywaniu programów profilaktycznych.
- Prowadzenie edukacji prozdrowotnej dla pacjentów oraz ich bliskich.
- Reprezentowanie Centrum RZ w trakcie zewnętrznych wydarzeń promocyjnych.
Dział Reintegra
- Weryfikacja kompletności dokumentacji klienta pod kątem realizacji Raportu Reintegra.
- Współpraca z Kancelarią Prawną w celu skompletowania dokumentacji w ramach przygotowania Raportu Reintegra.
- Nadzór nad zasadami opracowywania i przygotowywania Raportu Reintegra.
- Współpraca z Działem IT wsparcia technicznego w celu optymalizacji usługi Raport Reintegra.
- Analiza potrzeb usługowych dla klienta.
- Przygotowanie oferty dla klienta na podstawie wytycznych Działu Fizjoterapii oraz Działu.
- Usług Specjalistycznych Rekonstrukcji Zdrowia.
- Organizacja spotkań zespołu (konsylium) opracowujących Raport Reintegra dla pacjentów.
- Koordynacja działań prowadzonych dla klienta i jego bliskich w zakresie przygotowania Raportu Reintegra.
- Przygotowywanie Raportu Reintegra w wersji zgodnej z zamówieniem.
Dział IT i wsparcia technicznego
- Koordynacja działalności firmy w zakresie: eksploatacji, rozwoju i wykorzystania infrastruktury technicznej.
- Zapewnienie prawidłowej realizacji bieżących zadań operacyjnych w obszarze technicznym.
- Ustanowienie odpowiednich mechanizmów monitorowania i raportowania.
- Raportowanie statusu prac projektowych.
- Tworzenie planów projektów IT i zarządzanie nimi.
- Analizowanie świadczonych usług IT i definiowanie scenariuszy optymalizacji w ramach ścisłej współpracy z innymi pionami i działami.
- Tworzenie i utrzymywanie dokumentacji projektowej.
- Analizowanie danych, identyfikowanie problemów i rekomendacja sposobów ich rozwiązywania.
- Analiza i budowanie procesów w oparciu o BMPN.
- Przełożenia potrzeb klientów na rozwiązania techniczne.
- Projektowanie oraz implementowanie nowych usług.
- Zarządzanie sprzętem komputerowym.
- Zapewnianie bezawaryjnego funkcjonowania urządzeń komputerowych oraz ciągłości pracy systemów informatycznych.
- Zapewnienie backupu na nośnikach informatycznych.
- Wsparcie użytkowników komputerów w przypadku nieprawidłowości w ich funkcjonowaniu.
Pion Sprzedaży, Marketingu i PR.
- planowanie i prowadzenie akcji marketingowych i promocyjnych.
- analizowanie efektowności przedsięwzięć marketingowych.
- nadzór, opracowywanie przygotowywanie materiałów reklamowych i promocyjnych.
- utrzymanie oraz rozwój długoterminowej strategii współpracy z klientami oraz podmiotami współpracującymi.
- zbudowanie oraz rozwój struktur sprzedażowych w dziale sprzedaży.
- budowanie strategii sprzedażowej.
- analiza raportów i prognoz dotyczących rynku.
- dostosowywanie działań sprzedażowych do wymogów otoczenia, w tym weryfikacja planów sprzedażowych.
- poszukiwanie nowych kanałów dystrybucyjnych.
- przygotowanie ofert i zawieranie umów.
- nadzór nad prawidłowością zawieranych umów.
- realizacja powierzonych planów sprzedaży.
- uczestnictwo w targach i wystawach branżowych.
- wsparcie w zakresie planowania i organizacji inicjatyw lokalnych.
- planowanie i koordynacja udziału Centrum RZ w wydarzeniach medycznych (konferencje, targi, seminaria) organizowanych przez Izby i zewnętrzne instytucje branżowe.
- prowadzenie portali internetowych.
- prowadzenie i aktualizacja firmowych kanałów społecznościowych (facebook, instagram, youtube itp.).
- współudział w przygotowywaniu programów profilaktycznych oraz innych programów skierowanych do pacjentów.
- nadzór nad działaniami PR.
- budowanie społeczności RZ.
- Kierownik może wyodrębnić w strukturze Dyrektora kierującego pracami pionu lub działu, zgodnie z § 5 ustęp 1 punkt 3). W przeciwnym razie pracami działu kieruje Kierownik Podmiotu Leczniczego.
- Zakres obowiązków, upoważnień i uprawnień pracownika działu określa każdorazowo umowa o pracę lub umowa współpracy.
- Wszystkie komórki organizacyjne oraz osoby w nich zatrudnione współpracują ze sobą, w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym, rehabilitacyjnym oraz administracyjno-gospodarczym.
- Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
- Świadczenia zdrowotne prowadzone są w Centrum Rekonstrukcji Zdrowia, adres: ul. Wrocławska 46-48, 45-701 Opole.
- W przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności osoby udzielające tych świadczeń umiejscowione są w Centrum Rekonstrukcji Zdrowia.
- Podmiot Leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie określonym w Regulaminie z zapewnieniem właściwej dostępności oraz jakości świadczeń w jednostkach organizacyjnych oraz komórkach organizacyjnych wyodrębnionych w Zakładzie leczniczym, w sposób gwarantujący pacjentom możliwie najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń.
- Świadczenia zdrowotne są udzielane pacjentom na podstawie kwalifikacji przeprowadzonej przez doświadczony personel medyczny na podstawie wywiadu, badań lekarskich, dokumentacji medycznej i/lub diagnostyki sprzętowej.
- Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Podmiot Leczniczy przysługują wszelkie prawa pacjenta zastrzeżone w przepisach prawa powszechnie obowiązującego. Informacje o prawach pacjenta zostały wskazane w Karcie Praw Pacjenta stanowiącej Załącznik nr 2 do Regulaminu (Załącznik nr 2 Karta Praw Pacjenta).
- Pacjent przed pierwszą wizytą winien zapoznać się z § 7. niniejszego Regulaminu “Organizacja i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, opłaty za świadczenia zdrowotne” (podanie do wiadomości w Rejestracji) oraz wypełnić formularze rejestracyjne:
- Oświadczenie o przeciwwskazaniach do zabiegów.
- Informację o stanie zdrowia.
- Upoważnienie do udostępniania lub nieudostępnianiu dokumentacji medycznej innym podmiotom współpracującym.
- Inne oświadczenia wynikające z udziału pacjenta w specjalistycznych programach profilaktycznych, wynikających z regulaminów tych programów.
- Pacjent zgłaszając się do Podmiotu w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego zobowiązany jest przy sobie mieć i okazać na wezwanie personelu dokument potwierdzający tożsamość.
- Pacjenci niepełnoletni zgłaszają się do Podmiotu Leczniczego pod opieką opiekuna prawnego, który w imieniu pacjenta wyraża zgody na udział pacjenta w zabiegu.
- Opiekun prawny winien pozostać i sprawować nadzór nad pacjentem niepełnoletnim przez cały czas trwania zabiegu.
- Wszelkie dane osobowe przekazywane przez pacjenta przy rejestracji i wypełnianiu formularzy są przetwarzane i przechowywane zgodnie z polityką prywatności obowiązującą w Podmiocie Leczniczym.
- Pacjentom będącym pod wpływem alkoholu lub innych substancji odurzających świadczenia zdrowotne i inne usługi nie są udzielane.
- Rejestracja na pierwszą wizytę odbywa się telefonicznie pod numerem telefonu +48 600939997 mailowo rejestracja@rekonstrukcjazdrowia.pl Lub za pośrednictwem personelu działu Kompleksowej Obsługi Pacjenta w godzinach 8.00 – 20.00 od poniedziałku do piątku w dni robocze.
- Rejestracja na kolejne wizyty, w tym zabiegi rehabilitacyjne odbywa się bezpośrednio w Centrum RZ w rejestracji.
- W przypadku braku możliwości przybycia na umówioną wizytę pacjent winien niezwłocznie zawiadomić Centrum RZ telefonicznie pod nr telefonu +48 600939997. Wówczas pacjentowi zostanie dobrany inny, dogodny termin wizyty.
- Pacjent winien zgłosić się na wizytę ok 15 minut przed jej wyznaczonym czasem i potwierdzić ten fakt w rejestracji.
- Pacjent umówiony na zabiegi rehabilitacyjne, po dopełnieniu formalności w rejestracji, winien przygotować się do wizyty korzystając z szatni Centrum RZ.
- Centrum RZ zapewnia pacjentom zamykane szafki w szatniach damskich i męskich mieszczących się na poziomie -1. Za rzeczy pozostawione na terenie Centrum RZ Podmiot Leczniczy nie odpowiada.
- Pacjenci zapraszani są bezpośrednio przez specjalistę wykonującego usługi do gabinetów lekarskich lub do sali ćwiczeń z poczekalni Centrum RZ.
- Personel Centrum RZ udziela pacjentom mającym trudności w poruszaniu się wszelkiej niezbędnej pomocy w dotarciu do miejsca świadczenia usług oraz opuszczenia Centrum RZ.
- Pacjenci mają obowiązek:
- poinformować personel medyczny o wszelkich chorobach i dolegliwościach mogących mieć wpływ na przebieg zabiegu.
- Stosowania się do zapisów Regulaminu oraz poleceń personelu wynikających z bezpieczeństwa i higieny podczas realizacji usług medycznych.
- Przygotowywania się do zabiegów z poszanowaniem higieny osobistej.
- Korzystania z urządzeń i sprzętu Podmiotu Leczniczego zgodnie z jego przeznaczeniem i instrukcjami przekazanymi przez personel medyczny przy poszanowaniu bezpieczeństwa osób trzecich.
- Poszanowania osób trzecich, w tym innych pacjentów oraz personelu Centrum RZ.
- Przestrzegania zakazu spożywania alkoholu, palenia tytoniu lub papierosów elektrycznych,spożywania środków odurzających na całym terenie Centrum RZ, w tym terenu parkingu.
- Pacjenci mają prawo do składania skarg i zażaleń do Kierownika Podmiotu Leczniczego w przypadku naruszenia ich praw.
- Opłaty za świadczenia zdrowotne.
- Podmiot Leczniczy pobiera opłaty za świadczenia zdrowotne zgodnie z cennikiem umieszczonym na stronie internetowej pod adresem www.rekonstrukcjazdrowia.pl. oraz dostępnym w Rejestracji.
- Pacjent winien opłacić wizytę przed jej rozpoczęciem z zastrzeżeniem pkt 3)-5).
- Pacjent może wykupić pakiet wizyt (zabiegów) korzystając z rabatów określonych w cenniku. Wówczas płatność za pakiet pobierana jest z góry. W przypadku braku możliwości skorzystania z opłaconego zabiegu, pacjent ma możliwość skorzystania z innego oferowanego przez Centrum RZ zabiegu w podobnej cenie, jeżeli nie ma do tego przeciwwskazań medycznych.
- Za świadczenia zdrowotne udzielane pacjentowi może opłaty uiścić Fundacja Rekonstrukcja Zdrowia lub inna fundacja lub towarzystwo ubezpieczeniowe opiekujące się pacjentem. Fakt ten musi być potwierdzony przed usługą przez Rejestrację.
- Sposób finansowania usług na rzecz pacjentów uczestniczący w programach profilaktycznych finansowanych ze źródeł zewnętrznych określają każdorazowo regulaminy tych programów.
- Na rzecz pacjenta może zostać wykupiony bon podarunkowy o nominale nie niższym niż 100 PLN ważny 6 miesięcy od daty zakupu.
- Płatności za usługi mogą być realizowane gotówką, kartą płatniczą, przelewem, BILK-iem lub bonem podarunkowym.
- Podmiot Leczniczy może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie świadczonych na rzecz pacjentów usług na podstawie odrębnej umowy o współpracy.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą może dotyczyć w szczególności zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
- Podmiot Leczniczy udostępnia podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.
- Podmiot leczniczy może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych podmiotów wykonujących działalność leczniczą, publicznych i niepublicznych, na podstawie zawartych umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń́zdrowotnych i usług z nimi związanych, sposób ich realizacji i zasady płatności.
- Wykonywanie usług medycznych na rzecz innych podmiotów nie może zakłócać porządku udzielania świadczeń przyjętego wobec pacjentów Podmiotu leczniczego.
- Podmiot Leczniczy prowadzi dokumentacją medyczną pacjentów oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych finansowanych przez płatnika innego niż pacjent – także zgodnie z wymogami określonymi przez płatnika świadczeń.
- Dokumentacja medyczna jest prowadzona w postaci elektronicznej i/lub papierowej.
- Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach siedziby Podmiotu oraz na serwerach, na których utrzymywane jest oprogramowanie.
- Dokumentacja medyczna pacjenta, któremu Podmiot udzielił świadczenia zdrowotnego, stanowi własność Podmiotu leczniczego.
- Na podstawie wniosku o udostępnianie dokumentacji medycznej złożonego przez pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego lub osobę przez niego upoważnioną, a także osobę bliską oraz inny podmiot lub organ uprawniony na podstawie art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, Podmiot Leczniczy udostępnia dokumentację medyczną w świetle przepisów prawa powszechnie obowiązującego bądź w ramach funkcjonalności systemu teleinformatycznego wykorzystywanego przez Podmiot leczniczy (dotyczy wyłącznie udostępnienia dokumentacji bezpośrednio pacjentowi).
- Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej może zostać złożony w formie pisemnej, ustnej bądź za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu (Załącznik nr 3: Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej). Pacjent lub osoba umocowana przez wnioskodawcę może też użyć własnego wzoru wniosku.
- Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej należy złożyć w Podmiocie Leczniczym osobiście w recepcji bądź telefonicznie pod numerem +48 600939997, bądź mailowo na adres info@rekonstrukcjazdrowia.pl, bądź pisemnie na adres: ul. Wrocławska 46-48, 45-701 Opole.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- do wglądu w Podmiocie Leczniczym;
- poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;
- poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (zaszyfrowana wiadomość mailowa);
- na informatycznym nośniku danych (płyta CD).
- Udostępnienie dokumentacji medycznej może nastąpić tylko pod warunkiem dokonania uprzedniej weryfikacji tożsamości osoby wnioskującej o jej udostępnienie.
- Podmiot zobowiązany jest do wydania kopii dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
- Podmiot leczniczy pobiera opłatę za udostępnienie dokumentacji medycznej w zakresie, w jakim udostępnienie następuje:
- przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku;
- na informatycznym nośniku danych;
- na zasadach wskazanych w § 9 Regulaminu;
- Opłata za udostępnienie dokumentacji medycznej, o której mowa w § 9 ust. 11 Regulaminu nie jest pobierana:
- w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo przedstawicielowi ustawowemu pacjenta po raz pierwszy w żądanym zakresie;
- w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych;
- w przypadku wniosków od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w związku ze sprawami dotyczącymi świadczeń z ubezpieczeń społecznych;
- w przypadku wniosków osób zainteresowanych lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w sprawach świadczeń przewidzianych w ustawie o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
- Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej została określona w cenniku stanowiącym Załącznik nr 4 do Regulaminu (Załącznik nr 4: Cennik udostępnienia dokumentacji medycznej).
- Aktualny cennik udostępniania dokumentacji medycznej jest publikowany na stronie internetowej Podmiotu Leczniczego.
- Administratorem danych osobowych jest Rekonstrukcja Zdrowia Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu przy ul. Wrocławskiej 46-48, 45-701 Opole. NIP 8992777901 REGON 021861237.
- Pacjent wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych administratora w celu realizacji usług medycznych, a także w przypadkach, gdy jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów administratora danych, w szczególności w celach marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług, bądź w innych celach, na które użytkownik wyrazi zgodę, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z obowiązującymi przepisami. W szczególności może to być zgoda na otrzymywanie korespondencji i informacji handlowych dotyczących produktów i usług własnych Administratora oraz partnerów współpracujących z Administratorem przesyłanych drogą elektroniczną i telefoniczną. Podstawą przetwarzania danych jest zgoda. Pacjent ma prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie. Dane osobowe będą przetwarzane w celu ewentualnego odwołania zgody, a po takim odwołaniu przez okres przedawnienia roszczeń przysługujących administratorowi danych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Pacjent ma prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
- Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub realizowania zamówienia, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
- Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
- Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących pacjenta właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
- Dodatkowe informacje w zakresie Polityki prywatności oraz spraw dotyczących zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych można uzyskać u Administratora. Wszelkie wnioski, pytania i sugestie należy kierować do Inspektora ochrony danych na adres wskazany w § 10 ust. 1 lub na skrzynkę poczty elektronicznej ado@rekonstrukcjazdrowia.pl
- Zakazuje się na terenie Podmiotu prowadzenia wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody kierownictwa Podmiotu.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów oraz pracowników pomieszczenia Podmiotu Leczniczego podlegają obserwacji za pomocą urządzeń umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring):
- pomieszczenia ogólnodostępne: wejście do budynku wraz z parkingiem, rejestracja wraz z poczekalnią w całości (w wyjątkiem rejestracji danych osobowych pacjentów), korytarze i klatka schodowa;
- sale ćwiczeń nr 1-3 na poziomie -1 oraz sala David i sala diagnostyczna poziomie 0.
- Regulamin został opracowany w oparciu o obowiązujące przepisy, w szczególności Ustawę o działalności leczniczej. W zakresie nieuregulowanym postanowieniami Regulaminu, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Postanowienia Regulaminu obowiązują cały personel Podmiotu Leczniczego oraz osoby współpracujące z Podmiotem leczniczym oraz wszystkich pacjentów Podmiotu Leczniczego.
- Postanowienia Regulaminu zostają podane do wiadomości osób zatrudnionych oraz współpracujących z Podmiotem Leczniczym.
- Regulamin wraz z załącznikami stanowi integralną część. Wszelkie zmiany Regulaminu wymagają zachowania formy i trybu właściwego dla jego wprowadzenia.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 19 września 2022 r. Załącznik nr 1 Schemat organizacyjny Podmiotu Leczniczego.